Popularne ostatnimi czasy zrobiły się szkolenia medialne różnego rodzaju. Nadrzędnym ich celem jest przygotowanie do różnego typu wystąpień publicznych. Nie tylko w telewizji, ale też przed każdym innym audytorium. To niebagatelna umiejętność dla pracownika działu marketingu. Zwykle dzieje się tak, że to właśnie na nich spada odpowiedzialność za rozmowy z potencjalnymi kontrahentami biznesowymi.
Należy też doszkalać podwładnych w zakresie używania znanych narzędzi. czasami szkolenia otwierają oczy na absolutnie nowe ścieżki, zwraca uwagę na nowe możliwości. Na przykład możemy dowiedzieć się jak wykorzystana może być w naszej firmie kampania btl. Wiele ludzi z branży wie jak powinna być przeprowadzona, ale boi się nowości. Absolutnie niesłusznie. Nawet jeśli dotąd to kampania atl była najważniejszą strategią promocyjną warto spróbować coś innego.
Jednym z celów kursu może być także wykształcenie u pracowników twórczego myślenia, tudzież unikania standardowych rozwiązań. Innowacje i transformacje w branży reklamowej są na porządku dziennym i, jeżeli nie chcemy pozostać w tyle trzeba się dokształcać.