Niezwykle istotna jest także odpowiednia obsługa klienta. Dotyczy to głównie rozmaitych punktów handlowych. Stąd też mnóstwo właścicieli sklepów opracowuje odpowiedni plan obsługi klienta, który jest później wprowadzany w życie w każdym sklepie. Jest to szczegółowy schemat, który uwzględnia mnóstwo prawdopodobnych sytuacji, które mogą się zdarzyć w czasie obsługi klienta. Określa on kolejne etapy, a także (kliknij) pokazuje pracownikom sklepu, co powinni zrobić i co muszą powiedzieć. Rzecz jasna, jest to jedynie szkielet, na podstawie którego każdy pracownik powinien wypracować sobie oryginalny styl obsługi klienta.
Na papierze wszystko jest piękne, tymczasem nie zawsze znajduje to odzwierciedlenie w prawdziwym życiu. Nie każdy z naszych pracowników urodził się doskonałym sprzedawcą, stąd też naszą powinnością jest pomoc tym osobom, które nie radzą sobie z klientem. Właściwe szkolenia sprzedaż mogą pomóc naszym sprzedawcom przełamać wewnętrzne bariery, a także odnaleźć w sobie nieznane do tej pory talenty. Uczą one odpowiednich technik sprzedaży, a także sztuki przekonywania, tak potrzebnej w handlu. Wpływają one na rezultaty pracy, co od razu przenosi się na nasze zyski. Powinniśmy także zorganizować tego typu szkolenia dla kierowników. Nasi menedżerowie posiądą kolejne, przydatne umiejętności, jak na przykład odpowiednie kierowanie załogą, czy zarządzanie zadaniami.